fredag 9 september 2011

Vecka nummer ett .



För er som inte vet, så går jag nu en 10veckors utbildning på Make Up skolan International Make Up Center (IMC) i Göteborg. Efter dessa 10 veckor blir jag färdig Make Up Artist.
Det här är något jag velat väldigt länge, men det har bara
inte blivit av. Men den 15 Augusti nu i år så började ÄNTLIGEN min första dag:) !

Och så här såg jag ut innan första dagen i skolan,

Danne bad mig även ara snäll mot dom andra barnen



Blå och lila skugga på ögonen:)

Första dagen träffade vi ju självklart tjejerna i klassen och Samira, vår lärare...Samira hade jag träffat några ggr innan, så jag visste lite vem hon var. Sen är vi 6st tjejer mellan 19 o 26år. Vi går jätte bra ihop och har fått en jätte bra sammanhållning:)!
Sen gick vi igenom lite vad vi skulle göra under utbildningen, vilka dagar vi skulle ta med egna modeller och vad vi skulle komplettera till väskan. Ja JUST DET VÄSKAN!!
Sminkväskan, den anlände 10.28...o det var en helig stund! aaaahh....


Efter att vi gått igenom väskan o pratat lite om dagarna framöver så började vi att lära oss lite färg och ljuslära.. Och vi alla kände oss super taggade efter första dagen !

Resten av veckan fick vi lära oss olika baser och hur man plockar och färgar bryn och fransar.

Sen fikade jag med Helena på Evas Paley, mkt trevligt:)

Den vecka fick jag också träffa Josefine! Som jag bodde med i London. Det var hur kul som helst att träffa henne! Vi har inte setts alls sen London, 1,5 år lite drygt. Hon bor i Uppsala
just nu och pluggar där, men nu var hon hemma o hälsade på i Gbg. Vi tog några glas och dagen efter gick vi på bio och såg en skräckis, Julias Ögon(riktigt bra faktiskt).

På fredagen gick jag o Danne till Liseberg och tittade på Orup.. han var bra! Sprang runt i en sjysst Lee bib ("jeans-overall") och såg ändå rätt cool ut. Han spelade ganska många gamla godingar, mkt trevligt.

Orup
På liseberg

Den veckan var det också Göteborgs kulturkalas, så det var en hel del artister och events i stan. På söndagen gick vi till Kungstorget och lyssnade lite på soundtrack of our lives!
Riktigt bra första vecka !
/ Mic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar