lördag 10 september 2011

lite mer uppdat.


En dag, andra veckan, fick jag också hjälpa Samira, som skulle ha en "ingång" på Make up stores stora 15år's visning. Jag satt modell efter skolan , så att hon fick måla och få lite ideer till sina pinuppor..
Såhär såg det ut.. några av alla ögon..



Har fått praktik på Make Up Store på vallgatan här i Gbg med! Riktigt kul, varje Tisdag är jag där efter skolan:) Jätte intressant, o får lära mig en hel del där med. Dock känns det lite konstigt att inte "kunna något" eller att vara så pass ny med allt. Är van i att stå i JC butiken hemma o
kunna i stort sett allting! O känna mig stensäker på sortimentet och hur alla modeller sitter osv.
Men nu är man helt plötsligt grön! Men snart så... Snart kan jag allt där med;)!

I skolan har vi lärt oss både korrigering av ansikten, make'a ögon och måla röd mun(vilket är riktigt svårt att måla på andra) Det var vecka två!
o
På torsdagen den veckan hade vi även elevkväll på Make Up Store.. det var gött.. Shoppade lite, drack lite vin, och kom fram till att vi skulle gå vidare!
Hamnade på Tranquilo o drack lite drinkar o snackade! Vi hade så jäkla kul.. Alla började lära känna varandra och berättade både det ena och det andra.. haha
Skickade sms till samira och frågade om vi kunde börja en timme senare
på fredagen. Hon sa att det gick bra..

vi tackade med denna bild!








Samira svarade med att vi var lätt bästa klassen!
Vi svarade med den här bilden...








Hon tyckte vi var väldigt roliga o kanske lite smått störda, att efter, inte ens två veckor, skicka sådana bilder till sin lärare och fråga om man kan börja senare, pga att man ska ut o parta;)!





Men hur som helst, så hade vi riktigt kul, och efter den kvällen blev vi alla
polare;)









/ Mic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar