fredag 20 januari 2012

Tutorial?

Tänkte testa att göra min första Tutorial.. Med dåliga bilder och försök till förklaringar;)

Det här är iaf ett lätt sätt att sminka ögonen på!
Vi får se hur det går..om det blir godkänt, så att jag ska göra fler..?


1. Lägg en eyeprimer, tunt på hela locket, upp till brynet.
2. Ta en ljus skugga och lägg på ca halva locket och under brynet
( jag använde MS Holiday)
3. Lägg sedan en mörk skugga på hela locket, upp till globlinjen.
(jag använde en mörk grön skugga från sleek)
4. Ta sedan en ljus skugga och lägg runt den mörka skuggan.
(jag använde ED cocktail)

5. Använd en mjuk,"fluffig" pensel och sudda ihop skuggorna.
6. Måla med penna under ögat, vid yttre och inre ögonvrån.
7. Ta sedan en liten pensel med lite av den ljusa skuggan (cocktail) och sudda ihop linjerna.
8. Lägg en Eyeliner och måla vattenlinjen i ögat m svart kajal om du vill, sen på med mascara.





/m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar