torsdag 5 januari 2012

Fuktbombardera ansiktet




Nu när det är vinter (även fast snön inte är här) så torkar huden ut.. Och den här hösten/vintern har det ju blåst som attans! Det sliter också på huden..

Nästan varje kund som kom in på jobbet igår var väldans torra på läppar och i ansiktet och undrade vad dom skulle göra! Och som jag skrev igår.. Jag är det också! Så igår fuktbombade jag ansiktet o peelade läpparna.. Idag är huden o läpparna SÅ mkt bättre än igår.. Såå lite tips till alla torrbollar där ute.... Så här gjorde jag;

Lägg en fuktmask! Finns att köpa lite här o var.. H&M, kicks, Ica..
Annars kan det vara kul att göra en egen hemma...
Här är ett "recept" som jag tycker är jätte bra, och som är mjukgörande och fuktgivande!
________________________________________________________
1 avocado
2 msk flytande honung
1 msk olivolja



1. Mixa med stavmixer/ mosa avocadon
2. Blanda i honungen och olivoljan..
3. Tvätta rent ansiktet först
4. Lägg sedan på masken. Och låt den sitta i ca 10 - 15 minuter innan du tvättar bort den igen.. Massera lite lätt, och tvätta med varmt vatten.


Därefter spraya lite facemist i ansiktet (jag använde en från Make Up Store) Det är en återfuktande ansiktsspray som innehåller bl.a. Aloe Vera och massa vitaminer.. (går att använda på sminkat ansikte med..kan till o med hjälpa så att sminket sitter lite bättre!)


Smörj därefter in ansiktet med nattkräm.. (Nattkrämen är lite fetare än en vanlig dagkräm..) Låt krämen gå in i huden ordentligt, och efter ca 20 minuter kan du om det behövs ta lite mer nattkräm:)

* En annan sak som kan vara bra är någon form av Skinserum, som du kan lägga på dom partier du är torr på!

* Sen är det ju aaalltid bra att dricka mkt vatten.. Det hjälper också huden att få fukt.. Och ät vitaminer!

(fick lite klagomål sist jag gjorde en ansiktsmask, för att jag inte la upp en bild på hur jag såg ut, sååå Skyll er själva, bli inte för skraja..men jag bjuder på en )





keep on fukting/m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar