onsdag 12 oktober 2011

edens lustgård.

Såhär blev min tolkning av Edens lustgård..
Ett träd med läpparna som sitter fast i trädet..ist för äpplet...
(Det är därför läpparna är lite gula i mitten, om det nu syns på dessa bilder:))
Satte sedan fast lite äkta blomblad också...

och givetvis har jag en förklaring till hur jag tänkt....


Grunden.. eller kanske man ska säga stammen;)


Min tanke går ungefär såhär; Adam och Eva var ju dom första människorna på jorden... och det sägs att de åt av kunskapens äpple... Men jag tror inte att det riktigt var så det gick till...
Jag tror, att Adam, han såg Evas läppar... och smakade på dom.. sedan fortsatte det lite längre... och som ni vet.. mänskligheten fortsatte att leva vidare..
Sedan ska ju denna berättelse föras vidare.. och kanske framför allt, berättas för barn.. ALLTSÅ måste detta censureras... därför blev det i stället ett äpple dom smakade på ist!

Vad tycks om den förklaringen..? kan det va något? Jag gillar den bättre iaf!


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar