onsdag 5 oktober 2011

Avocejdo Avocado

Hej hej hallå! Idag har vi haft "studio/tv" i skolan.. Förutom lite små grejer att tänka på, som hur man ska sminka och liknande, så var allt på tid! Först hade vi 45 min att sminka en hel make up, sen 15 min och sen till sist 5 MINUTER! Det var riktigt svårt! Det gällde att prioritera rätt.

Och eftersom vi sminkade varandra hela tiden, så var det mycket tvätta av och sminka på igen idag. Sen var jag kvar efter skolan och "satt modell" för en tjej i klassen, för en lektion hon missat, plus att jag gjorde en testsminkning på mig själv, och till sist satt modell en gång till!! Huden är ju redan rätt dålig innan, eftersom vi sminkar o tvättar av o använder massa feta produkter varje dag i skolan. Jag har väl aldrig haft någon spec koll på hudvård överhuvudtaget innan den här utbildningen..men Ooj vad mitt ansikte tagit stryk idag! Det rann ur ögonen som bara den.. Och huden brände..

Jag körde en klassiker.. Gick till Ica och köpte avocado och honung och gjorde mig en mask! Slog till två gurkor också på ögonlocken, för att lugna mina stackars ögon som bara rann!
Såå skönt efteråt! Ska försöka göra en snart igen... Här är ett recept mina vänner, om ni vill testa:)

1 avocado
2 msk honung
2 tsk olivolja

Mixa/mosa avocadon och blanda i honung och olivolja.. Ta på ansiktet och låt den sitta i ca 20 min. Massera lite i ansiktet innan du tvättar bort den.
Honungen är lugnande och mjukgörande för huden, och avocadon har massa fuktgivande oljor och är också mjukgörande, som huden i ansiktet lätt tar upp !

Nä, nu ska jag sova! God natt
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar