tisdag 28 februari 2012

Skuggpenslar

Mina favorit-skuggpenslar från MUS
(i ordning från blid 1)

106 - platt "vanlig" skuggpensel, vilken jag brukar använda till att lägga på ljusa skuggor, eller skuggor som ska vara på större delen av locket.

117 - Blendingbrush, min favorit från MUS. Den använder jag till att lägga dom mörkaste skuggorna längst ut. Den är lätt att sudda med, och eftersom den är lite fluffig och rund, så blir det inte så hårda skarpa kanter!

109 - Denna använder jag till att sudda med. Om man kommer för högt upp mot brynet, eller att det bara är för skarpa kanter.. (penseln ska då vara ren). Går också bra, om inte bättre att använda ännu en (ren) 117 pensel till detta:)

110 - En snedskuren liten pensel som är bra till massor. Fylla i brynen med skugga, måla eyeliner, lägga skugga nära fransraden, eller göra skarpa linjer med.

217 - Sudgebrush Jätte bra att sudda tex kajal under ögat med..
Kan också använda den som läppensel.

• Alla dessa penslar förutan 217 är äkta naturhår på! Alltså ska dom tvättas med schampo och vatten..
• 217 är syntet, och ska tvättas med diskmedel och vatten.
• Krama ut vattnet från penslarna och låt dom ligga ner i torka.
/m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar