onsdag 18 april 2012

Känslig hy

Fick en fråga av en tjej som blivit lite känslig för vissa produkter, och ville ha ett mascara tips..
Så tänkte att jag kan göra ett litet inlägg..

En mascara som jag kan rekommendera är Make Up Stores Sensitive Mascara (finns i svart och mörk brun) ca 160kr

Den är väldigt mild, helt utan fibrer och speciellt framtagen för känsliga ögon. Men samtidigt ger den täta fina fransar..


I övrigt när det gäller känslig hy så finns det en hel del smink att köpa nu. Tex så vet jag att Apoteket har en hel makeup-kollektion för känslig hy från Apoliva.

Annat man kan tänka på som känslig.
• Testa nya produkter i armvecket innan du testar i ansiktet
• Undvik produkter m parfym i det kan lätt irritera!
(- en "farlig" sak med att ha parfym i smink/foundation är att när du går ut i solen kan du lätt få pigment fläckar.. Det blir liksom som en lätt frätande effekt.. Inte bra!!)

/m

3 kommentarer:

  1. Ah,Tack så hjärtligt för Mascara tipset :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara en apolivaprodukt och det är en singelskugga, och det är förvånansvärt bra tryck i den!

    SvaraRadera
  3. Hej Miccan!

    Jag vill lära mig meeer av all det du kan, kul att följa och läsa!
    Kram A

    SvaraRadera